WELA | Video Berkaitan WELA Online Network Marketing

Tuesday, May 31, 2011

SLIMBERRY | FUNGSI MORINGA BERHUBUNG MASALAH HIPERTENSI ATAU STRESS


Slimberry Menangani Masalah Hipertensi atau Stress

Hipertensi atau Stress

Hipertensi atau stress merupakan masalah yang umum di seluruh dunia, berlaku terutamanya di usia pertengahan. Orang yang menderita tekanan darah tinggi berkemungkinan akan menghadapi masalah pada pembuluh darah dan ginjal kardio. Jadi, hipertensi adalah 'silent killer'. Punca utama hipertensi adalah peningkatan natrium dalam darah yang akan meningkatkan tekanan sistolik dan diastolik.

Tekanan darah tinggi boleh meningkatkan peluang anda (atau risiko) untuk mendapatkan penyakit jantung atau penyakit ginjal, serta mengalami stroke. Hal ini terlalu berbahaya kerana ianya seringkali tidak mempunyai tanda-tanda amaran atau gejala. Tanpa mengira bangsa, umur, atau jenis kelamin, sesiapa sahaja berkemungkinan boleh mengalami tekanan darah tinggi.

Tekanan darah tinggi merupakan faktor risiko yang paling besar untuk mengalami stroke. Tekanan darah yang sangat tinggi boleh menyebabkan pembuluh darah menjadi lemah, yang kemudiannya boleh menyebabkan berlakunya pendarahan di otak. Hal ini boleh menyebabkan stroke. Tekanan darah tinggi pada akhirnya boleh menyebabkan pembuluh darah di mata meletup atau berdarah. Penglihatan boleh menjadi kabur atau cacat dan boleh mengakibatkan kebutaan. Sebagai orang tua, arteri di seluruh tubuh "mengeras," terutama di otak, jantung, dan ginjal. Tekanan darah tinggi yang berkaitan dengan "kaku" arteri. Hal ini, menyebabkan jantung dan buah pinggang dipaksa untuk bekerja lebih keras. Ginjal akan bertindak sebagai penapis untuk membersihkan tubuh dari sisa. Selain itu, tekanan darah tinggi boleh menyempitkan dan menebal pembuluh darah ginjal. Ginjal menapis kurang cairan, dan sisa terkumpul di dalam darah. Ginjal mungkin akan gagal sama sekali.

Fungsi Kandungan Moringa Dalam Slimberry Berhubung Masalah Hipertensi Atau Stress

Moringa adalah sumber kalium terkaya kerana mengandungi kadar kalium lebih banyak berbanding dengan pisang. Bila tahap kalium dalam darah berkurangan, penyerapan natrium secara semulajadi meningkatkan risiko mengalami hipertensi. Moringa mengandungi kandungan kalium yang cukup bagi mencegah penyerapan natrium yang berlebihan sehingga mengurangkan tekanan darah. Pengambilan rutin moringa boleh meningkatkan tahap potassium dan membantu untuk mengurangkan tekanan darah mengalir ke sel-sel dan jaringan. quality manfaat magnesium mereka dengan hipertensi, kemungkinan besar dengan menyumbang terhadap relaksasi pada otot polos pembuluh darah Diet. Moringa juga mengandungi magnesium bersama-sama dengan seng dan vitamin E yang mengambil bahagian dalam menurunkan tekanan darah bersama-sama dengan nutrisi yang lain.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...